INTRODUCCIÓ
Descobreix la màgia de Montserrat!
Endinsa’t en un paisatge únic, on les agulles de pedra s’alcen com guardians d’una història mil·lenària.
La regió d’Agulles i Frares Encantats és un paradís per als amants de la natura: camins que serpentegen entre formacions rocoses espectaculars i vistes que et deixaran sense alè. Cada pas és una aventura, cada racó una fotografia perfecta. Respira la pau de la muntanya, sent la força de la natura i deixa’t inspirar per la seva energia.
Montserrat no és només una ruta, és una experiència que et connecta amb tu mateix.
Vine i viu-ho

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA
Començarem l’activitat a les 8:30 i farem un escalfament de 15 minuts. L’activitat consisteix a recórrer una ruta de marxa nòrdica de 7,6 km i uns 500m de desnivell positiu per alguns dels racons més emblemàtics del sector oest de la muntanya de Montserrat. Iniciarem la ruta a Can Maçana i ens dirigirem cap a la Roca Foradada passant per l’ermita de Sant Pau vell i els peus de la Roca Foradada. Des d’allà començarem a pujar en direcció al Coll de Port per endinsar-nos de ple a la regió dels Frares Encantats i de les Agulles.
Al Refugi Vicenç Barbé farem una aturada i ja anirem tornant passant per la Portella (pas de des grimpada per una canal que pot requerir agafar-nos de mans i posar el cul a terra) i altre cop refent el camí fins Can Maçana.
Una mica d’estiraments a l’arribada i ja tornarem cap a casa (possibilitat de menjar a l’Hotel del Bruc per a qui es vulgui quedar a dinar)
CARACTERÍSTIQUES DE LA SORTIDA
· Nom de la sortida: Montserrat – Agulles i Frares
· Data: 22 de febrer de 2026
· Desplaçament Km: 86 Km (a/t) des de Sant Cugat
· Hora i lloc de la trobada: Aparcament Coll de Can Maçana, a les 8:30h
· Tipus d’itinerari: Ruta circular
· Distància en km: 7,6 km.
· Desnivell positiu: 500 m
· Altitud màxima i mínima: 710 m – 970 m
· Dificultat del recorregut: Moderat
· Fi de l’activitat: Aproximadament a les 14:00h.
· Instructors: Albert Isus
· ATENCIÓ: La ruta inclou un pas obligat de baixada per una canal on haurem de fer servir les mans.
· Nivell: Blau-Vermell-Negre
Equip i material:
- calçat esportiu amb sola que s’adhereixi.
- Menjar (esmorzar) i beguda.
- Barret i protector solar. Roba adient a l’època de l’any i condicions.
- Roba d’abric i Impermeable.
- Bastons de marxa nòrdica.
Mesures ambientals: Ens mourem dins del Parc Natural de la muntanya de Montserrat. Cal respectar totes les normes ambientals previstes en la normativa
DINAR: Es pot dinar al Hotel del Bruc.
Preu cap de setmana: 26’50€
Cal reserva prèvia
Preu socis: 10€
Preu nosocis: 15€
