Curs de 3 sessions impartit per Rafael Esteve Alemany.
1) Dimecres, 30 d’abril: J.S. Bach, Suites per a orquestra
2) Dimecres 14 de maig: L.V. Beethoven, Simfonia núm. 7
3) Dimecres 28 de maig: C.Orff, Carmina Burana
Horari: de 10:30 a 13 h. (amb pausa)
Preu: socis 18€ (1 sessió) i 45€ (3 sessions) / No socis 21€ (1 sessió) i 55€ (3 sessions)
ENTENDRE I GAUDIR DE LA MÚSICA
Al llarg d’una vida professional que el dugué per diverses ciutats, Johann Sebastian Bach va tocar gairebé tots els registres expressius del seu temps. Les seves Suites per a orquestra mostren l’aspecte profà i profundament vitalista del músic més admirat per tots els músics.
Dimecres, 30 d’abril: J.S. Bach, Suites per a orquestra
Al llarg d’una vida professional que el dugué per diverses ciutats, Johann Sebastian Bach va tocar gairebé tots els registres expressius del seu temps. Les seves Suites per a orquestra mostren l’aspecte profà i profundament vitalista del músic més admirat per tots els músics.
Dimecres 14 de maig: L.V. Beethoven, Simfonia núm. 7
Hi ha qui l’anomena “simfonia de la dansa” pels seus ritmes trepidants i obstinats plens de màgia… Tanmateix, la Setena de Beethoven no és altra cosa que música en estat pur. Tant si desitgem coreografiar-la físicament, com ballar-la amb els gestos més íntims de l’ànima, n’esbrinarem el perquè posant-la en context i escoltant-la en profunditat. Així la podrem comprendre una mica millor i, sobretot, gaudir-la encara més!
Dimecres 28 de maig: C.Orff, Carmina Burana
L’any 1934, el compositor Carl Orff va quedar fascinat per un llibre presidit per una immensa roda de la fortuna a la portada, el qual portava per títol Carmina Burana (“Poemes [del monestir] de Beuren”). El va trobar gairebé per casualitat en un catàleg d’antiguitats i, segons que ell mateix ens diu, va començar a musicar-lo de manera febril des de la primera nit. És així com una de les obres més populars del Segle XX ens retorna a l’Edat Mitjana per via de la desenfrenada i lúcida poesia dels goliards.
Rafael Esteve Alemany: la seva formació i carrera artística l’han dut de l’orquestra simfònica a la docència, passant per la traducció oral i escrita especialitzada en musicologia. El 1998 va crear l’Aula Oberta de l’Escola Municipal de Música de Girona, un espai d’audició musical obert a tots els interessats independentment dels seus coneixements previs. Aquesta intenció de compartir el coneixement més enllà del pur àmbit acadèmic, s’ha consolidat com a oferta cultural de la ciutat i ha estat l’origen d’altres projectes similars guiats per la mateixa perspectiva humanística, com aquest que ofereix el CMSC.

